سفر در زمان

 سفر در زمان، به ایدهٔ حرکت بین لحظه‌های مختلف زمان گفته می‌شود که مشابه حرکت بین مکان‌های مختلف در فضا صورت می گیرد، و در آن امکان ارسال اشیا (و در بعضی حالت‌ها فقط اطلاعات) به زمان گذشته و آینده وجود دارد.با این که از قرن نوزدهم، سفر در زمان همواره موضوع داستان‌های علمی- تخیلی بسیاری بوده است، و نیز سفر یک طرفه در فضا با استناد به پدیدهٔ پارادوکس زمانی مبتنی بر سرعت در تئوری نسبیت خاص (که در پارادوکس‌های دوقلو تشریح شده است) و نیز پارادوکس زمانی جاذبه ای در نسبیت عام، تقریباً امکان پذیر است، اما هنوز این که قوانین فیزیک امکان بازگشت به زمان گذشته را می دهند یا نه مجهول مانده است. تاکنون امکان پذیر بودن یا نبودن سفر در زمان به اثبات نرسیده است. به هر وسیله‌ای - چه تخیلی و چه فرضی - که برای سفر در زمان به کار رود عموماً ماشین زمان گفته می شود.

راه‏های پیشنهاد شده برای سفر در زمان :
سرعت بالاتر از نور:
بر پایه نظریه‏ ی نسبیت، با افزایش سرعت یک جسم، زمان برای آن جسم کندتر می‏گذرد. اگر با سرعت نور با قطار حرکت کنیم زمان خیلی دیر تر می گذرد مثل این است که داریم دور سیاه چاله ای بزرگ میچرخیم وبا این کار زمان بسیار دیر تر می گذرد و اگر باسرعت نور یک هفته حرکت کنیم به 100 سال بعد می رویم ((البته این فرضیه ی استیون هاوکینگ است))
کرم‏چاله:
کرم‏چاله ‏ها پدیده‏ هایی نظری هستند که بین دو نقطه ‏از فضازمان پیوند ایجاد می‏کنند. برخی باور دارند که اگر بتوان کرم‏چاله‏ ای یافت و در آن وارد شد و به سوی دیگر آن رفت، قادر خواهیم بود تا به مکان و یا زمان دیگری سفر کنیم. کرم‏چاله ‏ها تاکنون به صورت تجربی مشاهده نشده ‏اند. همچنین بسیار ناپایدارند و تقریبا بلافاصله پس از تشکیل فرو‏می‏ریزند و از بین می‏روند در نتیجه امکان ورود به آن غیرممکن به نظر می‏رسد.(علت آن هم فید بک است ).
تئوری کورت گودل :
کورت گودل در 1944 میلادی، توضیحی از جهان یافت که در معادلات میدان اینشتین صدق می‌کند و از نظر تئوریک می‌توان در آن به عقب برگشت. تمام استدلال‌هایی که برای رد الگوی گودل، چه بر پایه ریاضیات و چه بر پایه فلسفه، بیان شده است شکست خورده‌اند.
پارادوکس پدربزرگ:
پارادوکس پدربزرگ یکی از پرسش هائی است که همیشه درباره‏ ی امکان سفر در زمان مطرح بوده است این بوده که اگر کسی به گذشته سفر کند و یکی از عامل‏های وجود خودش را از بین ببرد (برای مثال پدربزرگش را) در آن صورت او دیگر وجود نخواهد داشت تا به گذشته برود و آن کار را انجام دهد.
منبع : ویکی پدیا

 


javahermarket

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 23 اسفند 1391برچسب:,
ارسال توسط پویا رحمانیان204

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 3
بازدید ماه : 140
بازدید کل : 175511
تعداد مطالب : 124
تعداد نظرات : 23
تعداد آنلاین : 1


javahermarket

tessssssssssssssssssssssst